A '60-as években, figyelmeztetés nélkül, a hippik a feje tetejére állították a divatot. Tsunami-ból hozták az új stílust és szineket saját irányzatukba, abba, amilyen ezelőtt még soha sem volt.
A divaturalom a '60-as években az volt, hogy nem voltak szabályok, irányzatok. Bármi ami olyan gyorsan terjedt mint ez, az soha nem alapult az unalmas szürkeségen, a korai '60-as évek konzervatív irányvonalán. A hippi viseletekből sok alapult a hagyományos indiai, nepáli, central amerikai, bali-i népviseleten.
Természetesen az átlag hippi nem engedhette meg magának, hogy úgy vásároljon mint egy rock sztár. Éppen ezért sok kis rongyból új ruhadarabokat készítettek. Nem volt nehéz dolog venni egy öreg, használt farmert és a lyukakat szines anyagokkal megfoltozni. Ha a ruha esetleg nem passzolt, be lehetett toldani egy háromszöget, vagy bármi mást, így egy trapéz gatyót kaptak.(mert hát nadrágról volt szó)
Azoknak az elemeknek amik a hippik gardróbjába tartoztak, csak a saját képzeletünk szabhatott határt. A trapéz nadrágok meghatározták a napot, a kék farmertől a foltosig, a csípő nadrágok, csíkosak és még a sima bőrnadrágok is népszerűek voltak. Míg a férfiak ezt hordták, a nők szexuális szabadságának a szimbóluma a mini szoknya volt.
A keleti kultúrák viselete is közkedvelt volt. Anyagokban a bársony, a bőr, a batikolt, a farmer és a selyem volt a topon.
A nyakláncokat is díszítették a béke szimbólumaival, a jin-jang jelképekkel és az egyéb ezoterikus dolgokkal. Egyszerűen bámulatos, hogy ezek közül mennyi jött vissza a divatba az elmúlt néhány évben.
A férfiak hosszú haja szimbóluma volt a hagyományos szokások lenézésének. Hosszú oldalszőrzetet, bajuszt és szakállat növesztettek. A nők leálltak a lábuk és a hónaljuk borotválásával. A melltartó az elnyomás szimbólumává vált, amit ezért jelképesen elégettek.
A hippik soha nem viselték saját magukon a különböző cégek logóit, úgyszint a sport márkajelzéseket sem. Csak olcsó, kényelmes, könnyen javítható, többször használt ruhadarabokat vettek.
Az illatok betöltötték a levegőt, amerre a hippik gyülekeztek és ez nem kifejezetten a marijuana szaga volt. A virággyerekek úgy illatoztak mint a virágok, akár a levendula, rózsa és egyéb virág illatok. A santalwood és a pézsma nagyon népszerű volt a férfiak körében.
A saját lakóhelyüket az elképzelhető mindenféle poszterrel dekorálták. Ezek nagyon olcsók voltak és szinesek, szinte ezekkel tapétáztak. Többnyire a koncert és propaganda poszterek voltak a legnépszerűbbek. De azért a legtöbb poszter a belpolitikai nézetekről szólt. Ezek tartalmazták a béke és szeretet posztereket, a háborúelleneseket, a fekete hatalmat hírdetőket, a feminista plakátokat és az olyanokat amik majdnem minden ellen tiltakoztak.
Akármelyik hippi alapvető háztartási kelléke a stereo volt. A legjobb hangzású rendszert vették meg, amit még megengedhettek maguknak. Minden követ megmozgattak ezért. Rengeteget táncoltak, partiztak, meditáltak, szeretkeztek.
A tipikus hippi járműve a VW kisbusz , teherautó vagy a bogár volt. A kis lakóautókat és az iskolabuszokat is lakóhellyé alakították a rengeteg ember számára. Ezeket gyakran világos szinekkel festették ki és különböző mintákat használtak, amik többnyire virágok, béke jelek és misztikus szimbólumok voltak, néha még tájképek is. |